Sunday, September 27, 2009

Perkasa minta Dr M dilantik penasihat kerajaan, Umno

KOTA BHARU: Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden Umno mempertimbangkan pelantikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai penasihat kerajaan dan parti terbesar mewakili orang Melayu itu.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali, berkata ia bagi membolehkan Dr Mahathir menyampaikan terus pandangannya secara formal kepada kepemimpinan Umno dan kerajaan, sekali gus mengelakkan bekas Perdana Menteri itu daripada membuat kritikan terbuka yang dibimbangi akan dieksploitasi pihak tertentu.

Katanya, sebagai negarawan yang banyak berjasa sepanjang 22 tahun mengetuai kerajaan, sudah tentu Dr Mahathir mempunyai pandangan serta visi yang boleh dikongsi bersama kepemimpinan Umno dan kerajaan ketika ini. "Saya bercadang membawa perkara ini ke sidang Parlimen pada Oktober ini bagi meminta Najib memberi pertimbangan supaya Tun dilantik penasihat kerajaan dan Umno.

“Dengan itu, saya yakin banyak perkara sensitif berhubung kenyataan dan kritikan terbuka Tun tidak lagi dijadikan bahan

oleh sesetengah pihak untuk meraih kepentingan politik kerana Dr Mahathir boleh menyatakan pandangannya secara formal dan tertutup kepada kerajaan. "Malah, dengan Tun sebagai penasihat, kita akan menyaksikan negarawan bertukar pandangan dengan kepemimpinan sekarang supaya dasar diumumkan dapat difahami semua pihak serta tidak menimbulkan polemik," katanya yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas.

Berita Harian 27 Sept, 2009.

0 comments:

Sila ambil perhatian bahawa penulisan-penulisan yang disumbangkan ke laman web ini bukanlah pandangan rasmi Pertubuhan Pribumi PERKASA Malaysia kecuali yang dikeluarkan secara rasmi dari masa ke semasa oleh pihak Pertubuhan.

GEOCOMPUTER

Neo Counter

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP